Dość ciekawy materiał został niedawno opublikowany na temat Anchora i różnych aspektów jego wykorzystania. Autorem jest Rand Fishkin (z seoMoz). Prezentuje w nim 7 najważniejszych cech anchoraNa konkretnych przykładach pokazuje, dobre i złe rozwiązania, które często są wykorzystywane na stronach www. Główne tezy Randa:
- Duża ilość linków z jednej strony nie sprawia, że domena zyska więcej mocy.
- Znacząca ilość linków z jednej domeny pomaga w sposób zauważalny jednak dużo lepiej, pracują linki z różnych domen. Im większa różnorodność Tym lepiej.
- Tworzenie rozbudowanych anchorów nie jest linkowaniem naturalnym. Ludzie w ogólności linkując do innej domeny korzystają z krótkich haseł jednoznacznie określających treść lub podają w anchorach po prostu: Link, Tutaj, Zobacz
- Wyszukiwarki premiują pierwszy link na stronie tzn. pierwszy link na stronie ma znacznie większą moc niż pozostałe.
- Rola linków wewnętrznych nie jest bardzo duża jednak ma znaczenie.
- Linki w formie grafik mają znaczenie. Bardzo często bywa tak, że w takim wypadku Google, jako anchor wykorzystuje:
- znacznik Alt obrazka – tekst alternatywny
- znacznik Title strony, na którym jest umieszczony obrazek
- tekst w otoczeniu obrazka
- Otoczenie treści wokół linku ma bardzo duże znaczenie. Dzięki niemu wyszukiwarki są w stanie określić kontekst linka oraz jego znaczenie.
Cała Prezentacja Randa[adsenseyu3]
[adsenseyu1]
Niby wiele z tych tez jest powszechnie znanych, jednak uważam, że powyższy materiał jest dobrym sposobem na usystematyzowanie swojej wiedzy 🙂