E-marketing, Pozycjonowanie

Wszystko co musicie wiedzieć o Anchor Text

Dość ciekawy materiał został niedawno opublikowany na temat Anchora i różnych aspektów jego wykorzystania. Autorem jest Rand Fishkin (z seoMoz).  Prezentuje w nim 7 najważniejszych cech anchoraNa konkretnych przykładach pokazuje, dobre i złe  rozwiązania, które często są wykorzystywane na stronach www.  Główne tezy Randa:

  1. Duża ilość linków z jednej strony nie sprawia, że domena zyska więcej mocy.
  2. Znacząca ilość linków z jednej domeny pomaga w sposób zauważalny jednak dużo lepiej, pracują linki z różnych domen. Im większa różnorodność Tym lepiej.
  3. Tworzenie rozbudowanych anchorów nie jest linkowaniem naturalnym. Ludzie w ogólności linkując do innej domeny korzystają z krótkich haseł jednoznacznie określających treść  lub podają w anchorach po prostu: Link, Tutaj, Zobacz
  4. Wyszukiwarki premiują pierwszy link na stronie tzn. pierwszy link na stronie ma znacznie większą moc niż pozostałe.
  5. Rola linków wewnętrznych nie jest bardzo duża jednak ma znaczenie.
  6. Linki w formie grafik mają znaczenie. Bardzo często bywa tak,  że w takim  wypadku Google,  jako anchor  wykorzystuje:
    • znacznik Alt obrazka – tekst alternatywny
    • znacznik Title strony, na którym jest umieszczony obrazek
    • tekst w otoczeniu obrazka
  7. Otoczenie treści wokół linku ma bardzo duże znaczenie. Dzięki niemu wyszukiwarki są w stanie określić kontekst linka oraz jego znaczenie.

Cała Prezentacja Randa[adsenseyu3]

[adsenseyu1]
Niby wiele z tych tez jest powszechnie znanych, jednak uważam, że powyższy materiał jest dobrym sposobem na usystematyzowanie swojej wiedzy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.