Social Media to bardzo istotny element Internetu, nie ma, co do tego, żadnych wątpliwości. Budowanie społeczności wokół serwisu / firmy / bloga daje możliwość docierania do odbiorców w sposób bezpośredni. Dużo łatwej możesz komunikować z Twoimi odbiorcami. Dzięki Social Media możesz poznać precyzyjnie potrzeby oraz oczekiwania twoich odbiorców. Niewątpliwie, jest to element Internetu, który nie może być pominięty, jeśli myślisz poważnie do Twojej promocji.
Obecnie najpopularniejszymi serwisami w Polsce tego typu jest: Facebook, Twitter, Google+. Ta trójka wiedzie prym i skupia największą ilość osób. Oczywiście nie każdy, kto odwiedza Twoją stronę aktywnie korzysta z wszystkich powyżej wymienionych serwisów. Może się okazać, że praktycznie żaden z Twoich odbiorców nie korzysta z Twittera lub jest jest to znikomy procent. W takiej sytuacji nie ma sensu tracić czasu na publikowanie materiałów w tym medium.[adsenseyu1]
Dosłownie kilka dni temu został opublikowany dodatek do WordPress, który umożliwia śledzenie, użytkowników oraz czy są zalogowani w konkretnym serwisie. Dane gromadzone są w Google Analytics. Wtyczka nie jest z typu zainstaluj i zapomnij, jednak jej konfiguracja nie powinna nikomu nastręczać problemów :).
Zaczynamy!
- Zainstaluj plugin: Social Media User Detection, a na następnie go aktywuj
- Aby aktywować śledzenie Facebook’a, koniecznie jest założenie nowej aplikacji. Zrobisz to pod adresem: https://developers.facebook.com/apps .Po wejściu na stronę w prawym górnym rogu znajduje się przycisk: +Utwórz Aplikacje.
Wybierz nazwę dla Twojej aplikacji oraz akceptuj politykę prywatności Facebook’a
Skopiuj pole AppID do notatnika (przyda się później). Ostatnim krokiem jest przypisanie aplikacji do konkretnej domeny. Całość potwierdzasz przyciskiem: Zapisz Zmiany.
- Zaloguj się do Panelu Google Analytics -> Wybierz konto do którego jest przypisania strona którą chcesz śledzić -> Przejdź do karty Odbiorcy -> Dane demograficzne -> Definiowane przez użytkownika. Z prawej części ekranu wybierz: Zaawansowane Segmenty a następnie Nowy Segment Niestandardowy
W ten sposób należy zdefiniować Wartości dla:
- Twitter – 01
- Facebook – 02
- Google+ – 03
- Gmail – 04
Każdej z zmiennych przypisz wartość: LoggedIn. W panelu Google Analytics to wszystko.
- Przejdź do panelu administracyjnego Twojego WordPressa do sekcji: Ustawienia –> User Detection. Wprowadź w pole:
I to samo dla stron nie opartych o WordPress:
http://www.seomoz.org/blog/visitor-social-network-login-status-google-analytics 🙂