Trochę minęło czasu od mojego ostatniego autorskiego wpisu. Ilość pracy oraz obowiązków, skutecznie zabiła we mnie jakąkolwiek wenę do składania wartościowych artykułów. Dziś jednak chciałem wam zaprezentować narzędzie, które w znaczący sposób przyczyniło się do podniesienia mojej wydajności oraz efektywności. Żyjemy w czasach, w który ilość informacji, jakie do nas docierają jest przerażająco wielka, mamy coraz więcej obowiązków do wykonania a doba nadal ma tylko (albo aż) 24h. Bez odpowiedniej organizacji pracy osiągnięcie wymiernych efektów jest praktycznie niemożliwe. Jeśli cierpisz na chroniczny brak czasu spowodowany natłokiem obowiązków z całą pewnością zainteresowałeś/zainteresowałaś się różnymi metodami optymalizacji i planowania działań. Technik jest całe mnóstwo (GTD, listy ABC itp.) . Jakiej metody nie wybierzesz jedno jest pewne; Jest Ci potrzebne narzędzie, które pozwoli Ci wdrożyć Twoje założenia organizacyjne.
Przetestowałem w przeszłości całą masę narzędzi. Od zwykłej kartki i długopisu po złożone i rozbudowane programy. Każdy posiadał większe lub mniejsze wady. Od ponad 2 miesięcy testuje z powodzeniem narzędzie, które z mojej perspektywy jest obecnie najlepszym produktem tego typu na rynku. Mam na myśli ToDoIst. Całkowicie internetowa i darmowa aplikacja. Opis aplikacji oparty jest na wersji darmowej softu (dostępna jest także wersja prermium). Dlaczego akurat ToDoIst?
- Jest mega szybki – jest do dla mnie kluczowa funkcja. Nie cierpię czekać na efekty zmian, jakie dokonuje w interfejsie. W mojej ocenie nie ma szybszego narzędzia online.
- Jest mega prosty – nie ma zbędnych fajerwerków, funkcjonalności, które aby wykonać trzeba przeklikać połowę interfejsu. Niema opcji współpracy grupowej czy elementów skocznościowych. Budowanie list zadań, zarządzanie taskami, ich tagowanie jest banalnie proste i szybkie. Każdemu zadaniu możesz nadać priorytet (4), który jest oznaczony różnymi kolorami. Już na pierwszy rzut oka widać, które taski są dla nas ważniejsze. Do każdego tasku możesz ustalić dealine.
- Proste filtrowanie tasków: do wykonania dziś, do wykonania w zbliżającym się tygodniu, zadania określonego priorytetu itp. Można samemu definiować własne wyrażenia zawężające wyświetlanie zadań.
- Każdego dnia rano dostaję na swoją skrzynkę e-mail wiadomość podsumowującą moje efekty pracy z ostatnich kilku dni. Wiadomość zawiera diagram prezentujący ilość zadań ostatnio wykonanych oraz listę zadań do wykonania w bieżącym dniu. Bardzo ważne jest definiowanie dealine na etapie tworzenia tasków. W przeciwnym wypadku takie zadanie nie będzie nigdy uwzględnione w mailingu
- Istnieje globalny licznik zadań, jakie już zostały wykonane. Jest to szalenie motywujące, kiedy widzisz jak licznik zadań wykonanych ciągle rośnie. Licznik jest widoczny z każdego miejsca systemu.
- Integracja z kontem Google
- dostępny jest zbiór pluginów do Chrome i Firefoxa dzieki którym możliwa jest szybka integracja ToDoIst.
Obecnie program nie posiada dedykowanej i oficjalnej aplikacji na Androida / Windows Mobilie czy iOs. Odstępne jest natomiast kilka aplikacji, które pozwalają sprawie zarządzać taskami całkowicie mobilnie. W przeszłości miałem okazję korzystać z Wunderlista, Wunrekita, Springpada, Asana i wielu innych. Ostatecznie wybrałem ToDoIst. Jeśli potrzebujesz prostego i ultraszybkiego softu do zarządzania Twoimi zadaniami ToDoIst będzie strzałem w dziesiątkę.
najlepsze TODOIST to moja żona 🙂
Polecam do przetestowania http://kanbantool.com – trochę więcej niż todo lista, ale z powodzeniem może pełnić również taką funkcję.