Technologia

Quo vadis kody QR – czyli jak nie robić kampanii z wykorzystaniem kodów QR

Błędne wykorzystanie kodów QR (kodów 2D)
Błędne wykorzystanie kodów QR (kodów 2D)

Kody QR w ostatnim czasie stają się coraz popularniejsze, zwłaszcza Polsce. Coraz częściej można je spotkać na ulicach polskich miast. Kody QR przyszły do nas zaa wielkiej wody. W USA praktycznie na każdym są  kroku dwuwymiarowe kody. Bardzo wielu marketingowców z umiłowaniem stosuje je w kampaniach które  prowadzi. Popularność kodów jednak cały czas nie powala na kolana. Ilość osób która realnie skanuje kody jest znikomym „procentem”. W Polsce coraz więcej rodaków zaczyna korzystać z smartfonów oraz internetu mobilnego.

Jednak w żaden widoczny sposób nie przekłada się to na wzrost popularności kodów QR. To nadal tylko technologiczny gadżet z którego większość osób nie umie korzystać lub nie zdaje sobie w ogóle sprawy z roli jaką odgrywają.

Ciekawych kampanii które w fajny sposób wykorzystują potencjał, ożna policzyć na palcach jednej ręki. Kilka dni temu Maciej Budzich z MediaFun (myślę że nie muszę przedstawiać) nagrał ciekawe wideo które możecie obejrzeć poniżej.  Ukazuje, w jak nieumiejętny sposób kody QR wykorzystują nawet Ci najwięksi gracze:

[adsenseyu3]

[adsenseyu3]

Nie tak dawno pisałem o tym, że otwieram na Facebook galerię która zawiera przykłady kampanii wykorzystujących  kody QR.

Ilość absurdalnych sposobów wykorzystania kodów QR rośnie w takim tempie, ze postanowiłem się podzielić z wami swoimi odkryciami 🙂 Kilka dni temu  na Facebook stworzyłem nową galerię: QR Fail. Nazwa sama mówi za siebie. Zapraszam do zapoznania się  z jej treścią. Jest naprawdę wesoło.Oczywiście galeria będzie stale rozwijana 🙂

Poniżej przedstawiam kilka przykładowych perełek:

Kody QR - błędne wykorzystanie w przeglądarce internetowejBłędne wykorzystanie kodów QRJak nie należy stosować kodów QR

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.