E-biznes, Webmaster

Błędy na stronie internetowej przez które tracisz klientów cz.1/4

Jak nie stracić klienta dzięki źle zaprojektowanej stronie www

Jak projektować poprawnie strony www

Jak zapewne już zauważyłeś wpis oraz problemy jakie porusza zostały podzielone na cztery części. Znacznie łatwiej jest przeczytać i przyswoić krótsze informacje niż wystawiać na próbę swoją koncentrację zabijając ją przedługimi tekstami.

Co dziennie przeglądam setki stron i serce boli jak kardynalne błędy popełniają właściciele stron lub osoby, które opracowują witryny. Musisz pamiętać, że bardzo często Twoja strona www jest pierwszym źródłem informacji na Twój temat lub Twojej firmy. Potencjalny klient postrzega Cię właśnie przez pryzmat profesjonalizmu strony. Możesz się z tym zgadać lub nie, ale takie są fakty.

Sprowadzenie ruchu na stronę to dopiero połowa sukcesu. Musisz odpowiednio poprowadzić klienta, aby wykonał interesującą Cię akcje. Na pewno nie możesz utrudniać mu życia przez:

    1. Wyskakujące reklamy – jest to jeden z najbardziej frustrujących elementów, które mogą irytować twoich odbiorców. Możesz być pewien, że nachalne reklamowanie usług swoich lub osób trzecich wprawi w irytację Twojego gościa. Kiedyś tego typu reklamy działały całkiem nieźle, jednak w dobie raz większej świadomości ludzi tego typu reklamy są z automatu wyłączane.
    2. Automatycznie odtwarzane audio – kolejny z grzechów głównych. Tego typu „bajerki” nie sprawiają, że Twój użytkownik zareaguje w stylu Woooow. Dziś bardzo często przeglądając Internet i pracując  słuchamy radio lub ulubionych piosenek. Autoplay powoduje nałożenie się dźwięków trwożąc nieznośny „chargot”. Trzeba także pamiętać, że minimalizując okno przeglądarki lub otwierając w niej nową kartę muzyka nadal będzie grać. Chcesz by Twoi odbiorcy oszaleli? Dodaj automatycznie odważaną muzyczkę, efekt gwarantowany.
    3. Bardzo długi czas ładowanie strony – zasada jest prosta im dłużej użytkownik czeka na załadowanie się strony tym bardziej się irytuje. Jeśli przechodzenie pomiędzy stronami trwa bardzo długo to bądź pewien, ze nie motywuje go to do dalszych działań. Liczne badana pokazywały, ze użytkownik jest w stanie zaczekać cierpliwie około 3-4 sek., Dlatego bardzo duże znaczenie ma na jakim hostingu stawiasz swoją stronę www oraz jego wydajność.
    4. Stosowanie flesh’a – był kilka lat temu niesamowity boom na wykonywanie stron w tej właśnie technologii. Szybko jednak okazało się, że tego typu rozwiązania są totalnym nieporozumieniem. Jest cała masa lepszych technologii, które są lepsze i dają podobne efekty np. jquery. Strona we flash jest:
      • Gorsza do edycji modyfikacji
      • Nie każde urządzenia poprawnie ją wyświetlą. Produkty firmy apple całkowicie starają się wyprzeć flash’a. Bardzo często strony we flash’u po prostu przycinają się na urządzeniach mobilnych.
      • Google dużo gorzej radzi sobie z indeksacją treści na stronie, przez co Ty zabijasz sobie ruch na stronie.
    5. Intro na zaraz po wejściu na stronę – najczęściej Intro wykonane jest we flashu.  Zadaj sobie pytanie, jaką wartość dodatnią niesie z sobą Intro…. Żadną! poza tym, że zmuszasz użytkownika do jego ominięcia lub przyśpieszenia go.  Element obowiązkowy do wyrzucenia.

To tyle w pierwszej części, kolejne postaram się publikować sukcesywnie w miarę możliwości w kolejnych dniach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.