[Recenzja] Świeże podejście do e-mail marketingu…

E-mail marketing w książce - świeże podejście do e-mail marketinguI stało się, na blogu wreszcie udało się opublikować pierwszą recenzję książki. Po tytule tego postu  pewnie już wiesz, że na ruszt wziąłem: Świeże podejście do e-mail marketingu autorstwa Pawła Sali (dyrektora zarządzającego we Freshmail).

Książka jest jedną z nielicznych publikacji tego typu na rynku polskim. W sumie to nie udało mi się dokopać, do żadnej innej wartościowej pozycji. Tytuł książki obiecuje sporo, a zwłaszcza  część:, czyli o tym jak zmienić 1 złotówkę w 3 796 zł… I nie tylko!

[adsenseyu1]

O książce po raz pierwszy usłyszałem na KielceCOM gdzie miałem okazję wysłuchać wystąpienia jej autora. Paweł w swojej prezentacji był niezwykle dynamiczny, widać było, że doskonale wie, o czym mówi i, że na email marketingu  zjadł zęby. Był to najlepszy argument, aby zapoznać się z jego książką.

Dla kogo jest tak książka?

Książka porusza zagadnienie e-mail marketingu od totalnych podstaw po bardziej złożone zagadnienia. Wyjadacze e-mail marketingu według mnie  nie znajdą w niej  za wiele nowych informacji dla siebie.

Co znajdziecie w książce:

  • Informacje na temat budowania bazy subskrybentów (bazy mailingowej) od strony koncepcyjnej po tematy formalno-prawne. Obowiązkowo do wnikliwego przestudiowania. W kilku zdaniach poruszony został temat GIODO.
  • Krok po kroku zostaniesz przeprowadzony przez proces przygotowania kampanii e-mail marketingowej. Poznasz elementy, od których zależy skuteczność kampanii oraz dowiesz się o sposobach, które podnoszą jej skuteczność (zwiększenie ilości otwarci maili oraz kliknięć w linki).
  • Dowiesz się, w jaki sposób testować kampanie oraz jak intepretować zebrane informacje co jest kluczowe w e-mail marketingu
  • Dowiesz się co to jest Spam Assassin oraz jak budować treści maili aby nie wpadały w spam filtry
  • To, co szczególnie było ciekawe to prezentacja informacji na temat dni tygodnia, w których najlepiej wysyłać mailing oraz w jakich godzinach. W książce znalazły się informacje na temat średnich wartości procentowych  otwarć maili, kliknięć w linki itp. W ten sposób możesz  łatwo  porównać czy rezultaty Twojej kampanii są na średnim poziomie, czy może jesteś mistrzem e-mail marketingu :).
[adsenseyu4]

W książce wielokrotnie zdarzają się powtórzenia informacji, które można było przeczytać w poprzednich rozdziałach. W ten sposób autor stara się zwracać uwagę na szczególnie ważne aspekty kampanii e-mailowych.

Największe zalety książki

W mojej opinii książkę szczególnie polecam z 2 powodów:

  • Ciekawe case z przykładów kampanii, jakie przeprowadziła firma freshmail. Można z nich wyciągnąć wiele wartościowych wniosków oraz lekko się zainspirować
  • W książce zostały poruszone aspekty techniczne, które pozwalają stworzyć szablon e-maila, który będzie poprawnie wyświetlany na większości klientów pocztowych. Dowiesz się, jakie reguły CSS są błędnie wyświetlane lub po prostu nie działają.

Autopromocja

Jak już wspomniałem autorem książki jest dyrektor zarządzający w Freshmail.pl i sprawą oczywistą jest, że książka poza misją edukacyjną ma  za zadanie promować aplikację Freshmail. Dosyć często pojawiają się argumenty nawołujące do skorzystania z aplikacji. Na ogół jestem na takie rzeczy bardzo wyczulony, jednak w tym przypadku jest nieco inaczej.

Autor zawsze odnosi się do dobrych praktyk e-mail marketingu, ukazuje różne ujęcia problemów oraz sposoby ich rozwiązania jasno dając do zrozumienia, że freshmail umie rozwiązać kłopoty :).

Paweł kończy książkę obszernymi informacjami  na temat wartościowych  raportów oraz serwisów www, na których dodatkowo możemy poszerzyć swoją wiedzę o e-mail marketingu.  Wszystko to sprawia, że jestem w stanie przymknąć oko na kilka miejsc w książce gdzie zastosowano autopromocje  i NLP 🙂

Podsumowując

Książkę szczególnie polecam osobą początkującym w e-mail marketingu. Daje ona solidne fundamenty, dzięki którym z łatwością przygotujesz na całkiem niezłym poziomie swoje pierwsze kampanie e-mail marketingowe.

UWAGA!!

Mam do rozdania świeżutki egzemplarz tej książki. Jeśli macie pomysł na jakiś ciekawy konkurs to w  komentarzach możecie podać swoje pomysły 🙂

 

Zobacz także:

4 komentarze do “[Recenzja] Świeże podejście do e-mail marketingu…

    1. Dzięki za sugestie jednak, ta forma konkursu nie dawała by okazji  się wykazać ludziom którzy nie znajdowali się jeszcze na liście mailingowej i nie mieli okazji otrzymać maila. 

       PS. Jeśli masz jakieś sugestie na temat rozesłanego newslettera, zapraszam do kontaktu mailowego 🙂 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *