Kody QR – (nie)nowość ?

Kody QR (Quick Response) nie są nową technologią jednak nadal nie jest znana szerszemu gronu odbiorców. Technologia w nowoczesny sposób pozwala przechowywać dowolne informacje np. tekst, numer telefonu czy adres url do strony www. Fotokody (zamienna nazwa dla kodów qr) w prosty sposób mogą być wykorzystywane jako elektroniczne wizytówki.

kod qr do zeskanowania, webcake kod qrAby odczytać zawartość kodu QR potrzebny jest smartfon z wbudowanym aparatem fotograficznym oraz zainstalowana na nim aplikacja która dekoduje zeskanowany obrazek. Kod QR ze względu na swój nieprzeciętny wygląd wygląda ciekawie i intrygująco. Trzeba jednak pamiętać, że póki, co potencjalna grupa odbiorców (osób korzystających z tej technologii) jest stosunkowo wąska. Szacuje się, że do końca w 2012 roku w Polsce połowa telefonów będzie smartfonami.  Póki, co z kodów QR najchętniej korzystają ludzie młodzi, którzy interesują się nowinkami technologicznymi a także gadżetami.

Kody QR mają tą zaletę, ze można je wygenerować samemu w ciągu kilku chwil. Każdy sobie poradzi, ponieważ generator jest banalnie prosty w obsłudze. Osobiście polecam:

– http://qrcode.kaywa.com

– http://www.likify.net

Kody QR swoje początki miały w USA. To właśnie tam obecnie najlepiej są wykorzystywane do ciekawych działań marketingowych.  Jednak nadal nie cieszą się taż taką popularnością  aby trzeba było obowiązkowo  o nich pamiętać podczas opracowywania strategii marketingowej.

Po kody QR sięgnęły takie wielkie firmy jak: Audi, Disney, Calvin Klein.[adsenseyu3]

kody QR, qr walt disney, kampania z kodami qrPromocja filmy 28 tygodni dzięki kodom QRCalvin Klein i jego kampania z kodami QR

[adsenseyu3]Każda technologia ma swoje wady i zalety. Najbardziej odczuwalną wadą dla QR jest dostępność oraz powszechność technologii. O ile w Polsce ilość smartfonów nie jest problem, to jednak nadal niewielu Polaków ma mobilny dostęp do intenretu. Tendencja jest silnie wzrostowa, ale, przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać na dzień, w którym internenet w telefonie będzie codziennością. Mankamentem technologii jest także, fakt, iż oprogramowanie odczytywania kodów qr nie jest fabrycznie instalowane do telefonów, przez co użytkownicy sami musza się fatygować.

Kody QR, zastosowanie kodów QR i 2DWięcej ciekawych przykładów kodów QR oraz ich zastosowania możesz znaleźć na naszym Facebooku w albumie: QR >> Zobacz

Największą zaletą kodów QR jest natomiast kosz ich wykorzystania w kampanii  marketingowej. Jest on praktycznie, żaden. Trzeba jedynie uwzględnić w projekcie graficznym opakowania produktu lub samym produkcie miejsce na mały kwadracik.  Jak widać powyżej kody QR funkcjonują w dowolnej tonacji kolorystycznej.

Przykłady zastosowania: wizytówki, ulotki, e-maile, opakowania produktów, tablice informacyjne.

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *