Dlaczego warto ciągnąc za sobą długi ogon ?

Bardzo wiele osób nie docenia długiego ogona podczas promowania swojego blogu / sklepu / serwisu.  Baa bardzo wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że w ogóle coś takiego istnieje.  Określenie to wzięło swój początek ze statystyki i zostało w sposób praktyczny przeniesione do ekonomii oraz marketingu w wyszukiwarkach.

Sama koncepcja długiego ogona jest banalnie prosta. W ogólności chodzi o to, że posiadanie dużego asortymentu będzie skutkować generowaniem pojedynczych przychodów na stosunkowo żako poszukiwanych produktach,  dzięki którym uda się wygenerować wartość dodatnią, która w zauważalny sposób przewyższy wartość, jaką można osiągnąć z najpopularniejszych produktach.

[adsenseyu4]Jeśli ktoś z was interesuje się statystyką to na pewno zauważył, że jest to dokładnie zaprzeczenie zasady Pareto, która mówi, aby skupić się na 20%  swoich produktów, które są najbardziej dochodowe.

Skuteczność długiego ogona można doskonale zaserwować jednych z największych firm na świecie.

  • Google i jego system Adwords  – dziesiątki milionów małych  reklamodawców generuje miliardowe zyski dzięki emisji reklam u Google.
  • Apple i jego iTunes – zawiera dziesiątki milionów utworów z których bardzo duża część jest niezwykle niszowa
  • Allego / Ebay – korzystając z nich miliony użytkowników. Bardzo duża część z sporadycznie wystawia rzeczy na aukcji.
  • Amazon.com – to prawdopodobnie największa księgarnia internetowa na świecie. Połowa przychodów księgarni jest generowana przez niszowe książki.

Jak ma się promocja bloga do zjawiska długiego ogona ? 

Długi ogon może być doskonale wykorzystany podczas pozycjonowania Twojego serwisu / bloga  / sklepu internetowego.  Podczas analizy zdecydowanej większości stron można z łatwością dość do wniosku, że  większość, wyświetleń strony jest generowana przez pojedyncze wejścia na frazy, które są bardzo rzadko wpisywane w Google.  [adsenseyu4]W pozycjonowaniu techniką ‚długiego ogona’  chodzi o to, aby na możliwie dużą ilość fraz zajmować jak najwyższe pozycje w Google.

Długi ogon w pozycjonowaniu

Jak stworzyć długi ogon ? 

Przede wszystkim przez odpowiednią optymalizację struktury strony np. przez stosowanie odpowiednich znaczników h1-h6, title,  wykorzystanie przyjaznych url i ich budowę, odpowiednie polinkowanie podstron strony www.

 

Kto może skorzystać z długiego ogona (long tail)  ?

Właściciele stron posiadających:
  • dużą ilość podstron np. z artykułami lub produktami
  • unikalna treść dobrej jakości  (jeśli masz sklep internetowy zapomnij o kopiowaniu opisów produktów z stron hurtowni lub producentów) – obowiązkowo
  • odpowiednią strukturę linków
  • dobre linkowanie pomiędzy podstronami

Pozycjonowanie na długi ogon doskonale nadaje się do promocji sklepów internatowych.

Jeśli np. prowadzisz sklep z kamerami to pozycjonowanie na frazy, kamera, kamery, kamery HD będzie znacznie droższe w perspektywie czasu, ponieważ konkurencja  jest bardzo duża. O wiele lepiej (taniej) jest promować hasła wielowyrazowe (np. kamery hd Panasonic, konkretny model kamery), które również są poszukiwane przez internautów a konkurencja na wspomniane frazy jest dużo mniejsza.  Opisany przykład można jeszcze bardziej doprecyzować.

Na koniec warto zwrócić uwagę na fakt, iż w wyszukiwarki  wpisujemy coraz do dłuższe frazy. Wynika to z rosnącej świadomości, którzy starają się maksymalnie doprecyzować zapytanie w poszukiwaniu konkretnych wyników. Na porządku dziennym są stosowanie 2 – 3 wyrazowe zapytania, co pokazuje  tabela:

 Long tail czyli pozycjonowanie na długi ogon

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *