Jak budować znacznik tytułu dla pozycjonowania – 7 wskazówek

Jak poprawnie tworzyć znacznik title?Każda strona www „żyje” z ruchu z wyszukiwarek (głównie google). Nic w tym dziwnego, że większość właścicieli stron  internetowych pragnie, aby jego strona znalazła się jak najwyżej w rankingu.  Aby osiągnąć bardzo przyzwoite pozycje często wystarczy odpowiednia optymalizacja treści na stronie (w przypadku miej obleganych fraz).  Przez treść mam tu na myśli wszystkie elementy kodu, z których zbudowana jest strona internetowa w tym metatagi. Nadal metatagi odgrywają spore znaczenie szczególnie: Title oraz Description.Dziś chciałbym się skupić przede wszystkim na optymalizacji Tego pierwszego. Pojawia się on w kilku istotnych miejscach:

  • W wynikach wyszukiwarki
  • Oraz na belce w przeglądarce

Jak widać, jest to jeden z kluczowych czynników SEO. Nie jest jednak jedynym – kolejne wyjaśnia artykuł „Pozycjonowanie stron internetowych„. Pamiętać należy, że znacznik title po pierwsze działa dobrze dla wyszukiwarki Google, a po drugie przyciąga wzrok internautów – należy więc interpretować go dwojako.

  • Wskazówka 1 – Dopuszczalna długość title tagu to 70 znaków (łącznie z spacjami). Jeśli znacznik zawiera dłuższy ciąg zostaje on automatycznie przycięty do właściwej długości a na jego końcu jest dodany znak trzy-kropka.
  • Wskazówka 2 – Kolejność słów ma duże znaczenie. Im słowo znajduje się bliżej początku tym jest ono istotniejsze dla google.
  • Wskazówka 3 – Znaczniki title powinny być unikalne w obrębie całego serwisu.
  • Wskazówka 4 – Zdecydowanie nie należy stosować upychania fraz kluczowych w title. Znacznik powinien być tworzony w taki sposób, aby był przydatny dla internauty. Jego zadaniem ma być zaciekawienie użytkownika i skłonienie go do odwiedzin.  Jeśli np. użyjesz frazy „Biznes”, (ponieważ chcesz promować swój serwis właśnie na to słowo) to nie powinna się ona powić kilka razy w różnych odmianach, czy wręcz kilku kopiach. Za takie praktyki na twoją stronę może zostać nałożona kara.
  • Wskazówka 5 – właściciele stron bardzo często starają się zwrócić uwagę użytkowników na stronę w wynikach wyszukiwania różnymi sztuczkami. Jedną z nich jest stosowanie w tytule ciągów pisanych w części lub w całości tylko wielkimi znakami.  Takie działania mogą mieć jednak fatalne skutki dla twojej strony i jej kondycji w wynikach Google
  • Wskazówka 6 – znacznik title powinien się znaleźć, jako pierwszy w nagłówku HEAD. W ten sposób zminimalizujesz ryzyko tego, że robot google przegapi ten znacznik i pominie go podczas budowania wyników.
  • Wskazówka 7 – google chwali się, że coraz lepiej radzi sobie z synonimami.  Język polski jest jednak bardzo skomplikowany i z tą interpretacją  różnie bywa.  Dlatego stosowanie w  znaczniku title 2 synonimów na pewno jest na pewno dobrym pomysłem. Oczywiście należy pamiętać o zachowaniu zasad gramatyki i stylistyki.
  • Wskazówka 8 – bardzo często właścicieli stron kusi używanie nazwy ich serwisu lub firmy, jako pierwszych fraz w Tytule np. „domena.pl – Serwis dla małych firm”. Jest to ogromny błąd i marnowanie potencjału optymalizacji strony.    Tymczasem prawidłowa forma jest całkowicie odwrotna: „Serwis dla małych firm – domena.pl”

Mam nadzieję, ze te kilka wskazówek pozytywnie okaże się dla Ciebie pożyteczne i pomoże Ci w lepszej optymalizacji kodu twojej strony www. Jeśli znasz inne wartościowe wskazówki zachęcam Cię do podzielenia się nimi w komentarzach.

Zobacz także:

4 komentarze do “Jak budować znacznik tytułu dla pozycjonowania – 7 wskazówek

  1. Punkt pierwszy przedstawia najczęstsze sytuacje jakie mają miejsce podczas NATURALNEGO budowania Title. Oczywiście w „niezwykłych” nagłówkach Google inaczej obsługuje Title. Opisany przez Ciebie przykład de facto nigdy nie będzie miał  miejsca (poza sferą testów)  🙂

    1. Dobrze więc napiszę tak żeby nie trzeba było wyciągać wniosków.

      Pole jest stałej długości wyrażonej w pikselach a nie ilością znaków. Z tego powodu trzeba mieć na uwadze że przy wąskich literach zmieści się ich więcej a jak użyje się w tytule szerokich znaków (na dodatek pisanych wersalikami) to nie wejdzie ich nawet 70.

      Pisząc autorytatywnie „Opisany przez Ciebie przykład de facto nigdy nie będzie miał  miejsca” nikogo myślącego nie przekonasz bo to opinia nie argument. Zapewniam Cię że wielu ludzi męczy się z „naturalnymi” nagłówkami aby się zmieściły. Jeżeli sądzisz że się mylę pogadaj z zawodowymi copywriterami, posłuchaj ich opowieści o walce o każdy znak w tytule i wrócimy do tematu.

      1. „Opisany przez Ciebie przykład de facto nigdy nie
        będzie miał  miejsca” odniosłem się do pomysłu z samymi jedynkami. Gdybyś napisał dokładnie co masz namyśli w 1 komentarzu nie było by potrzeby „Zgadywać co autor ma na myśli”. Nie mam zamiaru się dochodzić i sprzeczać. Prawda jest
        taka, że google tak często zmienia algorytm że tekst który pracował copywriter raz może się mieścić raz nie. Nie bez znaczenia jest także kontekst wyszukiwanej frazy.

  2. „Dopuszczalna długość title tagu to 70 znaków (łącznie z spacjami). ” Dlatego zawsze bawią mnie autorzy stron, którzy do Title wsadzają wszystkie możliwe słowa kluczowe, które człowiekowi nic nie mówią, a w wynikach wyszukiwania i tak się nie mieszczą. 
    Przegrana na wszystkich frontach 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *