Błędy na stronie internetowej przez które tracisz klientów cz.3/4

błędy na stronach www - czyli jak je uniknąć Witam w kolejnej już trzeciej części poświęconej prawidłowemu budowaniu stron internetowych. Dziś dowiesz się kolejnych praktycznych rad na temat unikania błędów na stronach, przez które możesz tracić swoich potencjalnych Klientów.  Sprowadzenie internauty bardzo często kosztuje sporo wysiłku i środków finansowych. Nie wyrzucaj, więc w błoto  poniesionych kosztów i sprawdź już dziś czy Twoja strona nie zawiera elementarnych błędów.

Linki do pierwszej drugiej  części. Zachęcam do przestudiowania ich w pierwszej koleności.

  • Błędna organizacja danych – tworząc strukturę strony oraz to, jakie treści mają zawierać poszczególne podstrony  powinieneś mieć na uwadze zawsze dobro użytkownika, który ma przeglądać Twoją stronę. Bardzo wiele osób zapomina, że strona www nie jest tworzona dla nich, ale dla ludzi (klientów).  Zadbaj o to, aby użytkownik wiedział dokładnie, w którym miejscu serwisu znajduje się. Zawsze podawaj mu skorelowane informacje na wyciągniecie ręki tzn. – 1 kliknięcie.   Najważniejsze treści zawsze publikuj na samej górze strony w formie zajawki tzw. Leada, który ma za zadanie przyciągnąć uwagę klienta. Stosuj mapy strony, która pozwalają w prosty sposób przejrzeć zawartość strony wyszukując elementy, interesuje odwiedzających (oczywiście sam dostęp do mapy musi być bezproblemowy :)).
  • Stosowanie zakazanych czcionek – czcionki typu Comic Font świadczą o absolutnym braku profesjonalizmu. Bardzo wiele początkujących osób, które zaczynają się „bawić”  programami graficznymi z przerażającym umiłowaniem lubują się w stosowaniu „komicznych” czcionek. Tekst napisany tego typu czcionką bardzo często jest nieczytelny lub po prostu wygląda zabawnie. 1 z głównych grzechów designera
    Zakazane czcionki na stronie www
  • Niedziałające podstrony –powinieneś z dużą dbałością podchodzić do tego elementu strony. Fatalnie wygląda od strony użytkownika witryna, która zawiera niedziałające podstrony. Powoduje frustracje i rozczarowanie w momencie, w którym użytkownik widzi białe tło lub komunikat 404 – podana strona nie istnieje. Jeśli takich błędnych odnośników jest więcej, możesz być  pewien / pewna, że internauta długo nie zostanie na Twojej podstronie.  Jeśli chcesz skutecznie wykrywać tego typu problemy skorzystaj z tego narzędzia.
  • Nieaktualne informacje – jednym z pierwszych elementów, jaki sprawdzają internauci po wejściu na Twoją stronę jest sprawdzenie czy informacje są aktualne. W czasach natłoku informacji użytkownicy muszą filtrować bezwartościowe informacje.  Jeśli publikujesz uniwersalną treść na stronie, która opiera się upływowi czasu zdecydowanie zalecam usunięcie daty przy tego typu artykułach. W przeciwnym razie sam strzelasz sobie samobója. Oczywiście nie na każdej stronie można unikać prezentacji daty publikacji. Najprostszym przykładem może być: blog / serwis z aktualnościami z danej niszy. W takich przypadkach użytkownicy muszą wiedzieć czy dana treść jest warta ich uwagi. W tego typu serwisach nie masz wyjścia, musisz publikować aktualne treści 🙂 albo przygotuj się na odpływ ruchu.

Jak zwykle Zapraszam do dzielenia się waszymi spostrzeżeniami na temat powyższej listy.

 

Zobacz także:

3 komentarze do “Błędy na stronie internetowej przez które tracisz klientów cz.3/4


  1. Bardzo wiele osób zapomina, że strona www nie jest     trwożona     dla nich… ” 

    Mały błąd  w zdaniu. Reszta super podobnie jak pozostałe części 🙂

  2. Dzięki za czujność, uwielbiam worda i jego „kreatywną” korekcję tekstu 🙂 BTW kilka minut temu opublikowałem 4 część poradnika 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *