Błędy na stronie internetowej przez które tracisz klientów cz.2/4

zły klient w e-bzinesie

Od ostatniej część poradnika minęło kilka dobrych dni. Dziś jednak wracam do tematu prezentując kolejną solidną porcję wskazówek dotyczących częstych błędów na stronach www, przez których tracisz klientów a co za tym idzie zarobki.  Bardzo często, ludzie mają wielkie opory do przyznania się sami przed sobą, że popełnili błąd i nie starają się  poprawić  jakości swojej  strony www.

Jeśli poważnie myślisz o swoim biznesie,  to  dokładnie zweryfikuj  czy sam sobie nie strzelasz  „samobója”  na wczesnym etapie komunikacji z klientem przez fatalną stronę www.

Poniżej znajduje się link do poprzedniej części:

http://webcake.pl/bledy-stronie-internetowej-ktore-tracisz-klientow-cz-1/

Nie przedłużając dalej, zaczynamy!

  1. Brak profesjonalnego adresu www – jeśli dopiero startujesz z swoim biznesem to prawdopodobnie starasz się zaoszczędzić na każdym elemencie. Bardzo możliwe, że możesz się skusić na darmowy hosting z darmową domeną a właściwie subdomeną. Jeśli chcesz wyglądać na poważnego i profesjonalnego specjalistę nie możesz mieć strony typu: e-biznes.yoyo.pl czy e-biznes.cba.pl.  Koszty domeny to rocznie kilkadziesiąt złotych.  Na tym elemencie zdecydowanie nie warto oszczędzać.
  2. Fatalna kolorystyka strony www – to chyba jeden z bardziej demotywujących elementów na stronie. Jaskrawa i niestosowana grafika sprawia, że odwiedzający Twoją stronię musi walczyć z samym sobą by dalej zagłębiać się w treść strony.  Wywołuje to tylko u niego frustracje. Jeśli nie masz super produktu / usługi  w super cenie i w dodatku nie masz konkurencji nie licz, że Twój klient pozostanie na Twojej stronie dłużej niż chwilę.
  3. Skomplikowany i rozbudowany Formularz kontaktowy– klient chce zostawić  dane kontaktowe do siebie abyś mógł się z nim skontaktować. Świetnie. Jeśli jednak Twój formularz jest skomplikowany, wymagane pola nie są jasno i wyraźnie zaznaczone przyszykuj się na spore kłopoty. Statystycznie po 3 nieudanych próbach klient rezygnuje z wysłania formularza.Budując złożone formularze kontaktowe  zawsze dbaj o to by w razie dokonania błędu podczas wypełniania Odwiedzający dokładnie wiedział gdzie popełnił błąd oraz które pola trzeba poprawić. Oczywiste? Nie dla każdego. Zapewniam.

    Proś w formularzu kontaktowym jedynie o dane niezbędne do podrzynania kontaktu. Ewentualne braki zawsze możesz uzupełnić podczas kontaktu bezpośredniego. Rozbudowanie formularze wzbudzają w ludziach nieufność i schemat typu: „Po co im tyle informacji o mnie”

  4. Zamaskowane  dane kontaktowe – zawsze dbaj o to by podstrona z kontaktem była wyeksponowana. Jeśli umieścisz podstawowe dane kontaktowe (telefon, e-mail) na każdej podstronie np. w stopce możesz być pewny, że klient nie będzie miał żadnych problemów w nawiązaniu z Tobą relacji.
  5. Strona niedopasowana do najpowszechniejszych rozdzielczości – w zasadzie tytuł punktu mówi sam za siebie. Nadal bardzo duża ilość osób korzysta z niskich rozdzielczości na swoich ekranach (1024×768). Jeśli chcesz aby Twoja strona była maksymalnie dostępna dla Twoich odwiedzających pomyśl poważnie nad wprowadzeniem wersji mobilnej strony. Bardzo często to już nie luksus, to po prostu konieczność.

Zapraszam do prezentacji w komentarzach swoich spostrzeżeń o najczęstszych błędach na stronach.

 

Zobacz także:

3 komentarze do “Błędy na stronie internetowej przez które tracisz klientów cz.2/4

  1. Sluszne uwagi 🙂 Zwlaszcza pola formularzy kontaktowych sa przesadzone. Wystarczy miejsce na kontakt (dowolny – telefon, mail) i na tresc zapytania. Niektorzy z tego przy okazji jakies ankiety chyba robia 😛

  2. Dobre wskazówki. Wiele stron odstrasza zbyt skomplikowaną nawigacją i formularzami. Jeśli chodzi o strony firmowe na wielu stronach wręcz brakuje danych firm – co już całkowicie mnie osobiście przekonuje do szukania innych firm.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *