(Bez)błędne Kampanie Adwords

Reklama w Google Adwords  zapewnia szybkie dotarcie grupy docelowej klientów poprzez umieszczenie reklamy Twojej strony na  samej górze wyników w wyszukiwarce Google.  Reklamodawcy, zwłaszcza Ci mniej doświadczeni często zapominają o podstawowych zasadach jakie powinni przestrzegać aby jak najlepiej wydać swoje pieniądze. Brak optymalizacji kampanii, bardzo często skutkuje złym dopasowaniem reklamy do grupy docelowej a co za tym idzie nie przynosi ona oczekiwanych rezultatów.

Panel administracyjny usługi Google Adwords z całą pewnością nie należy do najprostszych w obsłudze. Mnogość informacji może wprawić w zakłopotanie. Sama firma  Google nie ułatwia, życia niedzielnym reklamodawcą wprowadzając liczne zmiany do sposobu funkcjonowania ich usługi.[adsenseyu1]

Tworząc kampanie powinieneś dodać Wykluczające słowa kluczowe. Służą do blokowania wyświetlania się reklamy w przypadku określonego słowa lub wyrażenia. Oczywiście wyobraźni internautów nie da się przewidzieć i pewnie niektóre słowa przegapisz. Jednak na podstawie Raportu ,,Wyszukiwane hasła” możesz je sukcesywnie uzupełniać.

Aby wygenerować  raport ,,Wyszukiwane hasła”, należy:

  1. Zaloguj się do panelu AdWords pod adresem https://adwords.google.pl.
  2. Wybierz kampanię / grupę dla której chcesz wygenerować raport
  3. Przejdź na kartę Słowa kluczowe.
  4. Wybierz słowa kluczowe przez zaznaczenie a następnie kliknij przycisk Zobacz wyszukiwane hasła, aby wygenerować raport.
    • Możesz wygenerować raport dla wszystkich

Wykluczające słowa kluczowe świetnie nadają się, gdy stosujesz zbyt ogólne frazy, na które chcesz się reklamować (niezoptymalizowane).

Brak należytego zarządzania wkluczającymi słowami może doprowadzić także do utraty wizerunku reklamodawcy. Szczególnie śmieszny przykład można zaobserwować dla fraz: najgorsze kredyty czy najgorsze banki.

Nieskuteczna reklama w Google Adwords

 

Jak dobrze zoptymalizować kampanie Adwords

 

Liczne błędy w wykonaniu nowicjuszy reklamowych są całkowicie zrozumiałe. Jednak od firm, które zajmują się profesjonalnie działaniami SEM (ang. Search Engine Marketing) można / należy wymagać zdecydowanie większej precyzji oraz wyszczucia w prowadzeniu kampanii.

Reklamodawcą na pewno  nie zależało na takiej promocji. Można poddać pod dużą wątpliwość skuteczność kliknięć oraz korzyści jakie pochodzą z takich wejść. Wystarczyła odrobina wyobraźni aby uniknąć tego  typu kłopotów. Przykład być może odrobinę przejaskrawiony jednak doskonale ukazuje istotę zagadnienia.

 

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *